W nowym rozkładzie jazdy Przewozy Regionalne planują zwiększenie pracy przewozowej na terenie województwa łódzkiego. W porównaniu z dotychczasowym rozkładem zmniejszy się wprawdzie nieco praca eksploatacyjna (iloczyn dni kursowania i przejechanych kilometrów) pociągów Regio (z 3 854 700 do 3 826 833 km). Rozwój połączeń InterRegio pozwoli jednak podnieść pracę wszystkich pociągów PR o prawie pół miliona kilometrów (z 5 038 902 do 5 490 554 km).
Nowo uruchomione InterRegio to: "Ner" Kutno-Poznań Główny, "Koziołek" Poznań Gł.-Skarżysko Kamienna (przez Wieruszów i Wieluń Dąbrowę) oraz kursująca tylko w piątki i niedziele "Wielkopolska" Poznań Gł. - Łódź Kaliska. Przez Łowicz i Kutno pojedzie IR "Rudawy" relacji Jelenia Góra-Białystok.
Część połączeń IR Łódź Kaliska-Warszawa Wschodnia (7 par) z powodu robót na odcinku Skierniewice-Żyrardów zostanie skierowana przez Sochaczew. Niektóre (IR 33025/4 - odj. 8.50, IR 33033/2 - odj. 18.45) dotrą tam linią nr 14 przez Łowicz Przedmieście. Pozostałe (IR 33027/6 - odj. 13.33, IR 33029/8 - odj. 15.48) pojadą przez Koluszki z pominięciem stacji Skierniewice. Pociągom tym wyznaczono dodatkowe postoje na stacjach i przystankach: Rogów, Płyćwia i Mokra. W kierunku przeciwnym zmiany objazdowe będą miały mniejszy zakres. Objazdem przez Łowicz pojadą tylko IR 33044/5 (przyj. 13.59) oraz IR 33048/9 (przyj. 16.57). Dodatkowo IR 33046/7 ominie stację Łódź Widzew, jadąc linią nr 25 przez Olechów.
Przewoźnik chwali się reaktywacją linii Tomaszów Mazowiecki-Opoczno (5 par pociągów) oraz nowymi połączeniami bezpośrednimi (Łódź Kaliska-Częstochowa - 1,5 pary, Łódź Kal.-Jelenia Góra - 1 para). Nowy rozkład jazdy przynosi jednak nie tylko zmiany na plus. 5 par pociągów Koluszki-Częstochowa skrócono do Radomska. 4 pary z Wielunia Dąbrowy, zamiast na stacji Katowice, zakończą bieg w Krzepicach. Zawieszono przewozy na ostatnim w województwie czynnym w ruchu pasażerskim odcinku magistrali węglowej (Zduńska Wola-Chorzew Siemkowice - Częstochowa). Natomiast obsługę pociągów osobowych Kutno-Poznań przejęły Koleje Wielkopolskie.
- Planujemy przewieźć w nowym rozkładzie jazdy 5 milionów podróżnych. Szacowany wynik za mijający rok to 4,8 miliona - mówi Andrzej Wasilewski z Łódzkiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Przyciąganiu nowych klientów mają służyć działania dodatkowe: modernizacja i estetyzacja taboru, system informowania SMSem o utrudnieniach w ruchu, zatrudnienie w kasach biletowych tłumaczy języka migowego i angielskiego (poprzez wideotelefon) oraz akcja informacyjna na temat nowego rozkładu jazdy.